Mario Adnet and the look on Brazilian music in the Composers Project

Português | English | Español

The UFRJ Graduate Music Program and the MusMat Research Group invite teachers, students and the general public to meet with composer and arranger Mario Adnet, within the Composers Project.

In this edition, Adnet will talk about his work, his trajectory and the current situation of Brazilian music, a mark in his career.

The event will take place next Friday, September 20th, at 5 pm, at the UFRJ School of Music (service below).

Mario Adnet is a carioca composer, arranger, guitarist and producer. He has been taking turns between his personal production and a deep dive into the works of referential national music authors such as Villa-Lobos, Tom Jobim, Moacir Santos, Dorival Caymmi, Baden Powell and Luiz Eça.

Adnet has produced over thirty CDs and is the winner of eight Brazilian Music Awards. In 2004, he won, along with Paulo Jobim, the Latin Grammy for Best Classical CD by Jobim Symphonic, also nominated for an American Grammy Award in 2005 in the Crossover category.

Mario Adnet também recebeu cinco indicações ao Grammy Latino: Jobim Jazz ao Vivo (na categoria de melhor álbum de jazz latino em 2016), Dorival Caymmi Centenário, com Dori Caymmi (nas categorias de produtores do ano e melhor disco de MPB em 2015), Um Olhar Sobre Villa-Lobos (na categoria melhor álbum de música clássica em 2013) e Choros & Alegria – Moacir Santos, com Zé Nogueira (na categoria de melhor álbum instrumental) em 2006.

Mario Adnet also received five Latin Grammy nominations: Jobim Jazz Live (Best Latin Jazz Album 2016), Dorival Caymmi Centenário, with Dori Caymmi (Producer of the Year and Best MPB Album 2015), A Look At Villa-Lobos (Best Classical Album in 2013) and Choros & Alegria – Moacir Santos, with Zé Nogueira (Best Instrumental Album) in 2006.

PROJETO COMPOSITORES - MARIO ADNET
Sexta-feira, dia 20 de setembro, 17:00
Escola de Música da UFRJ – Prédio III
Edifício Ventura* – Av. República do Chile, 330, Torre Leste – 21o. Andar
Centro – Rio de Janeiro – RJ
CEP 20031-370
Entrada Franca
* É necessário o comparecimento com pelo menos 20 minutos de antecedência
do horário marcado, para retirada do crachá na portaria; para usar os
elevadores, é preciso digitar o número 21 e apertar a tecla confirma; é
vedada a entrada no edifício de visitantes trajando bermuda e/ou chinelos.